Tre saker som kan få din verksamhet att växa

Driver du en egen verksamhet av något slag? Skulle du vilja få denna verksamhet att växa sig större? Självklart vill du att din verksamhet ska bli ännu större och populärare. Här i denna artikel får du tips på tre saker som skulle kunna hjälpa dig att ta din verksamhet eller ditt företag till nästa nivå.

LEI-koder

Vill du ta ditt företag eller din verksamhet till nästa nivå genom att bli mer internationell? Då ska du skaffa en LEI-kod. LEI står för Legal Entity Identifier, och används ungefär på samma sätt som ett organisationsnummer. Du använder ditt Lei för att identifiera dig och din verksamhet när du vill samarbeta eller handla med andra verksamheter runt om i världen. Lei har blivit en ny standard i bland annat Europa, men även i andra delar av världen. Om du vill att ditt företag ska kunna växa sig större internationellt, bör du absolut se till att skaffa din egen Lei-kod.

 Om du vill kunna handla med värdepapper, är en LEI-kod i stort sett alltid obligatorisk. Det finns alltså flera goda skäl till att investera i just LEI.

Bra reklam

Se till att lämna plats för riktigt bra reklam i din verksamhetsbudget. Det är med hjälp av reklam som du kan nå ut till ännu fler potentiella kunder och samarbetspartners.

 Vilka typer av reklam du ska använda dig av beror lite på din målgrupp. Vem är det du vill kunna nå ut till? Hur når du dessa personer på bästa möjliga sätt? När du kan svara på dessa frågor, kan du lättare välja ut en typ av reklam som passar dig och din verksamhet. För vissa verksamheter passar tv- eller radioreklam bäst. För andra verksamheter kanske flyers och affischer är det bästa sättet att nå ut till människor på.

Kontakter

Kontakter är en viktig del av varje verksamhet och företag. Med hjälp av ett stort kontaktnät kan du lättare lösa eventuella problem, samt nå ut till ännu fler potentiella kunder eller samarbetspartners. Passa på att samla på dig nya kontakter varje gång du får chansen. Besök mässor eller andra evenemang för att träffa andra inom samma bransch. Ju större ditt kontaktnät är, desto större blir dina chanser att lyckas i längden. Du ska därför inte underskatta vikten av ett brett och stort kontaktnät.

 Om du precis har startat verksamheten eller företaget, är det ännu viktigare att bygga upp ett kontaktnät.